افزايش حملات اسلام ستیزان عليه مسلمانان انگلیس در فضای مجازی
 
حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نتايج يك پژوهش جديد در انگلیس، نشان داد كه حزب ضد اسلامی راست‌گرای انگلیس موسوم به «ليگ دفاع انگليس» را مسئول يك سوم حملات صورت گرفته عليه مسلمانان اين كشور در طول سال گذشته، معرفی كرد.

مركز مطالعات فاشيستی، ضدفاشيستی و پست‌فاشيستی دانشگاه «تيسايد» (Teesside) بريتانيا با انجام اين پژوهش جديد، از رشد چشمگير «حملات آنلاين» عليه مسلمانان بريتانيا نيز خبر داد.

اين در حالی است كه توجه به فعاليت‌های اينترنتی يكی از اولويت‌های اصلی ليگ دفاع انگليس است و فيس‌بوك يكی از روش‌های ارتباطی مورد علاقه حاميان اين حزب اسلام‌ستيز است.

اين پژوهش نشان داد كه اظهارنظرها و اهانت‌های ضداسلامی در فضای مجازی درصد قابل توجهی از اهانت‌هايی را كه عليه مسلمانان اين كشور انجام می‌شود، تشكيل می‌دهد و بنابر گزارش سازمان مقابله با اسلام‌هراسی بريتانيا 74 درصد حملات ضداسلامی در بريتانيا در فضای مجازی شكل می‌گيرد و 26 درصد آن‌ها در دنيای فيزيكی رخ می‌دهند.

«جنايت نفرت ضد مسلمانان و راست‌گرايان افراطی» عنوان اين پژوهش است كه بر اساس داده‌های گزارش سالانه سازمان ديده‌بان مقابله با اسلام‌هراسی بريتانيا موسوم به «Tell Mama» انجام گرفته است.

در اين پژوهش حزب ليگ دفاع انگليس به عنوان عامل اصلی اشاعه احساس نفرت ضداسلامی به صورت آنلاين در فضای اينترنت معرفی شد.

براساس گزارش سازمان ديده‌بان اسلام‌هراسی در بريتانيا، پس از حادثه كشته شدن سرباز انگليسی در لندن، تعداد حملات ضداسلامی افزايش يافته است و از آن زمان تاكنون 11 مسجد هدف حملات اسلام‌ستيزان قرار گرفته‌ كه ردپای احزاب راست‌گرای افراطی از جمله ليگ دفاع انگليس در اين حملات مشهود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس لندن برای کنترل فضای مجازی چند نفر از کاربران توییتر و فیس‌بوک را دستگیر کرده است.کاربرانی که گفته می‌شود اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی در صفحات شخصی خود منتشر کرده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 429
بازدید کل : 88864
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->