مدافعان حقوق بشر كجان؟
 
حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 
پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : حسين حيدري نيا

در دور تازه خشونت‌ها در ميانمار صدها خانه، مغازه و مساجد مسلمانان ميانمار توسط بودائيان افراطي غارت و به آتش کشيده شد.
به گزارش فارس بودائيان افراطي در دور تازه خشونت‌ها به مساجد مسلمانان حمله کرده و شيشه‌هاي مساجد را شکستند و سپس ده‌ها مغازه و مراکز تجاري متعلق به مسلمانان را در منطقه راخين غارت کردند و به آتش کشيدند.
خبرگزاري رويترز از قول پليس ميانمار خبر داد درگيري‌ها پس از آن رخ داد که يک زن مسلمان در حين عبور از خيابان به يک راهب بودايي برخورد کرد!
اين گزارش حاکيست اين حمله روز سه‌شنبه انجام شد و خانواده‌هاي مسلمانان ميانماري براي در امان ماندن از تهاجم بودائيان به جنگل پناه بردند و شاهد به آتش کشيده شدن خانه‌هاي خود شدند. در اين حملات وحشيانه دو مسجد نيز به آتش کشيده و به کلي تخريب شد.
اين خشونت‌ها در حالي صورت گرفت که مثل گذشته نيروهاي امنيتي ميانمار هيچ گونه اقدامي براي حمايت از مسلمانان انجام ندادند. اخيراً نيز تصاويري منتشر شده که بودائيان افراطي در حضور مأموران پليس به کشتار مسلمانان مي‌پردازند. روز دوشنبه در يک اقدام تأمل‌برانگيز کميسيون تحقيق مجلس ميانمار دولت را مکلف کرد که براي جلوگيري از بروز خشونت‌هاي جديد از افزايش جمعيت مسلمانان جلوگيري کند.
مسلمانان روهينگيا حدود 5 درصد از جمعيت 60 ميليون نفري ميانمار را تشکيل مي‌دهند. آن‌ها از زمان استقلال اين کشور در سال 1948 تاکنون با اذيت و آزار، شکنجه، بي‌توجهي و سرکوب مواجه بوده‌اند.
در درگيري‌هاي ماه گذشته در شهر «ميکتيلا» در 130 کيلومتري شمال پايتخت اين کشور بيش از 200 نفر کشته و حدود 12000 نفر آواره شدند. خشونت‌هاي يک سال قبل در ميانمار هم باعث کشته شدن صدها مسلمان و آواره شدن حداقل 150 هزار نفر شده بود.
گفتني است سازمان‌هاي مدعي و متولي حقوق بشر جهاني تاکنون هيچ اقدام مؤثري براي حمايت از اقليت مسلمانان ميانمار در مقابل اين نسل‌کشي انجام نداده‌اند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 389
بازدید کل : 88824
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->