چقدر امريكا به حقوق بشر احترام ميزاره اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 

پلیس آمریکا گروهی از فعالان حقوق بشر را که به نشانه اعتراض به وضعیت زندانیان گوانتانامو دست به اعتراض زده بودند دستگیر کرد.

به گزارش مرکز مدافعان حقوق بشر به نقل از تودی زمان؛ پلیس آمریکا دیروز تعدادی از فعالان این کشور را که نسبت به وضعیت تعدادی از زندانیان گوانتانامو اعتراض داشتند دستگیر کرد. این زندانیان به نشانه اعتراض به بازداشت نامحدود خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به نشانه همبستگی با ۸۴ نفر که بیش از نیمی از آنها در خلیج گوانتانامو حضور دارند و دست به اعتصاب غذا زده‌اند ۱۲ فعال حقوق بشر در مقابل دادگاه فدرال در منهتن تظاهرات کردند.

فعالان دستگیر شده اسامی افرادی را در دست داشتند که پیش از این در این زندان جان خود را از دست داده بودند.این افراد با هشدار نسبت به جان‌باختن تعداد بیشتری از زندانیان از دولت آمریکا خواستند تا هرچه سریعتر این زندان را تعطیل کند.

یکی از برگزار کنندگان اصلی این تضاهرات اعتصاب غذای زندانیان را نتیجه سیاست غلط دولت در بازداشت نامحدود افراد دانست. وی تاکید کرد درصورتی که این سیاست تغییر نکند تعداد بیشتری از زندانیان جان خود را از دست خواهند داد و ملت آمریکا بیش از پیش شرمسار خواهد شد.

اعتصاب غذای زندانیان که از ۶ فوریه آغاز شد اکنون به مرحله‌ای بحرانی رسیده است. نیروهای امنیتی زندان در نهایت مجبور شدند که در ۱۳ آوریل به یکی از بخش‌های زندان حمله کرده و افرادی را که دست به اعتصاب غذا زده بودند به سلول انفرادی انتقال و پس از آن مورد معاینه پزشکی قرار دادند.

بیش از ۱۶۶ زندانی حاضر در گوانتانامو در حالی در این زندان مورد شکنجه قرار می‌گیرند که از سوی مقامات آمریکایی حکم آزادی آنها صادر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 399
بازدید کل : 88834
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->