اسلام امریکایی
 
حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 
بعضی‌ها در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی حرفهایی می‌زنند که علت و اسباب دیگری غیر از انقلاب دارد. مثلا می‌گویند سن فحشا در ایران پائین آمده است و آن را نتیجه‌ی انقلاب اسلامی می‌دانند، در حالی که ما باید مجموع عوامل را بررسی کنیم و همه چیز را از انقلاب ندانیم.
خداوند در قرآن وعده داده نورش هیچ وقت خاموش نشود «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون‏ [توبه/32]؛ می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هاى خود خاموش كنند ولى خداوند نمی‌گذارد تا این كه نور خود را كامل كند و هر چند كافران خوش ندارند». مادامی که یک ملت که یک حکومت را می‌سازند در راستای این نور حرکت کنند، ابدی و همیشگی خواهند بود اما زمانی که خود را از زیر این نور خارج کنند و نگذارند تشعشعات این نور بر آنها بتابد مصداق این فرموده‌ی پروردگار عالم خواهند شد:

عواقب سبك زندگی غربی

«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ [رعد/11]؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتى) را تغییر نمی‌دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند». این آیه به نقش فوق‌العاده مردم در تغییر و تحولات اجتماعی و اینكه تغییرات اساسی باید در درون خود افراد یك جامعه صورت بگیرد تا آن جامعه را دچار تغییر شود، اشاره دارد. تا زمانی که مردم زندگی دینی و اسلامی و ایرانی خود را داشته باشند تحت لوای این نور به اهداف خود می‌رسند و تغییر؛ تغییر خدایی و مثبت خواهد بود؛ اگر چه کفار و دشمنان دین خدا کراهت داشته باشند. اما زمانی که به سوی شیطان و هواهای نفسانی میل پیدا کنند این تغییر؛ تغییر شیطانی و منفی خواهد بود.

مردم ایران اسلامی در دوره‌ای قرار گرفته‌اند که هدف آماج سهمگین هجوم قدرت‌های دنیا قرار گرفته‌اند. دوره‌ای؛ جنگ ما در مرزها و در محیط جغرافیایی بود که از این امتحان سربلند شدیم اما اکنون دوره‌ای است که به جنگ نرم شهرت یافته است. دشمنانی که اراده‌ی خاموش کردن «نورالله» را دارند از دور با تمام قدرت به ما حمله کرده‌اند. شما ببینید در سال 73 تنها 3 شبکه فارسی زبان که متعلق به منافقین و سلطنت‏ طلب‏ها بود؛ علیه انقلاب اسلامی فعال بود، اما در سال 91، 125 شبکه فارسی زبان به هویت و فرهنگ ما تهاجم کرده‌اند.[1] ما در کشوری هستیم که تحت امواج 40 ماهواره قرار دارد، و در مجموع حدود 9 تا 10 هزار شبکه در این ماهواره‌ها برنامه دارند. قابل توجه است که در دنیا؛ ماهواره، شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت از طریق شبکه‌های کابلی قابل دریافت است و در اروپا و آمریکا افراد برای استفاده از هر شبکه‌ای می‌خواهند ببینند باید ماهیانه 20 تا 25 دلار پرداخت کنند اما در ایران این شبکه‌ها به صورت رایگان برنامه پخش می‌کنند!

آیا با وجود این همه هجمه، می‌توان جلوی آثار آن را گرفت؟ آیا دلی که در معرض این امواج شیطانی قرار بگیرد، سالم می‌ماند؟ اگر مردم دوست داشته باشند سبک زندگی خود را؛ یعنی خانه‌ی خود را، افکار و گفتار خود را، ظاهر و لباس خود را، زندگی خانوادگی خود را، پیدا کردن شریک زندگی خود را ... و خلاصه تمام زندگی اسلامی و دینی و ایرانی خود را با تمام وجود مثل غرب کنند؛ آنوقت می‌توان انتظار داشت امروز و آینده‌ی جوانانِ  ما هم مثل آنها نشود؟!! آیا می‌توان انتظار داشت که تغییرِ در ما؛ تغییر مثبت باشد؟

می‌توان انتظار داشته باشیم زندگی ما «غربی» شود و آمار و نتایج غربی برای ما حاصل نشود؟! خدا آن روز را نرساند که ما و در نتیجه آمارِ ما مثل غربی‌ها شود چون آمارشان هولناک است: «هر 9 دقیقه یک زن در انگلستان مورد تجاوز قرار می‌گیرد»[2]. «هر دقیقه یك تجاوز و هر 15 ثانیه یك مورد ضرب و شتم در آمریكا صورت می‌گیرد»[3]. «سن گرایش به فحشا در بین دختران دانش آموز در کشور ترکیه بشدت کاهش یافته است و به 12 تا 15 سال رسیده است»[4]. «در هر ثانیه در آمریکا بیش از سی‌هزار نفر مشغول تماشای فیلم‌های جنسی ساخته شده توسط شرکت‌های آمریکایی هستند. لغت س ک س نخستین کلمه جستجو شده در موتورهای جستجوگر در آمریکاست. 56 درصد طلاق‌های آمریکا گواهی می‌دهند که یکی از طرفین دعوی یکی از مصرف کنندگان و علاقه‌مندان جدی فیلم‌های جنسی بوده است. بر اساس آمار 42.7 درصد کاربران اینترنت در آمریکا به تماشای این فیلم‌ها می‌نشینند (که این آمار معادل است با 102423576 کاربر)»[5].

به راستی چرا راهی را که آنها رفته‌اند و نتیجه‌اش را دیده‌اند ما هم می‌رویم؟!! چرا تجربه‌ی آنها را می‌خواهیم تجربه کنیم؟ اگر این آمارهایی که در مورد سن فحشا، طلاق، اعتیاد، افسردگی ... که در مورد ما گفته می‌شود صحیح باشد، باید منتظر بدتر از این باشیم تا اینکه روزی به آمارهای آنها برسیم! به راستی که این سخن امیر‌مؤمنان علی علیه‌السلام باید چراغ راه ما باشد؛ آنجا که فرمود: «الْعَقْلُ حِفْظُ التَّجَارِب[6]؛ خرد نگاه‌دارى آزمایش‌ها است (خردمند تجربه و آزمایش را از دست ندهد، و بی‌خرد زود آن‌را فراموش كند)‏».

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 88873
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->