حج
 
حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 

سود خالص عربستان سعودی از مراسم حج سال جاری قمری 16 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده است.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در مجموع 12 میلیون مسلمان از سراسر جهان برای برگزاری مراسم تمتع و مراسم حج عمره در سال جاری قمری به عربستان سفر می کنند.
زایران حج تمتع که در سال جاری سه میلیون و یکصد هزار نفر بودند، شامل یک میلیون و هفتصد هزار خارجی می شدند که 62 میلیارد ریال سعودی (16 میلیارد و 500 میلیون دلار) در این کشور هزینه کرده اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.بر اساس آمارهای گردشگری دولت عربستان در مجموع 12 میلیون زایر مسلمان از سراسر جهان برای برگزاری مراسم حج تمتع و مراسم حج عمره در سال جاری قمری به عربستان سفر کرده اند.

در این میان ما ایرانیها برای اعراب چقدر سودآوریم!!!



درآمد حاصل از حج هم به جیب انگلیس می رفت + سند

امپراطوری بریتانیا در آن زمان به حکام عرب کمک مالی می کرد تا گروه های افراطی خود را کنترل کنند تا مبادا سربازان انگلیسی را مورد حمله قرار دهند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا یک سند محرمانه انگلیسی منتشر شده که رسوایی حکام عرب به ویژه «ملک عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار حکومت سعودی را نشان می دهد.

بر اساس این سند، ملک عبدالعزیز بخش زیادی از درآمد حاصل از حج را به انگلیس ها که بزرگ ترین اشغالگر خاورمیانه در آن زمان بودند، تحویل می داد. تاریخ این سند به سال 1920 باز می گردد.

گفتنی است شماره این سند انگلیسی (NA-CAB 244/110/40) بوده و نشان می دهد که در آن سال بیش از 100 هزار مسلمان از سراسر جهان که بیشترشان از کشور هند بودند برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی سفر کردند.

در این سند همچنین آمده: امپراطوری بریتانیا در آن زمان به حکام عرب کمک مالی می کرد تا گروه های افراطی خود را کنترل کنند تا مبادا سربازان انگلیسی را مورد حمله قرار دهند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 422
بازدید کل : 88857
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->