حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 

علی اکبر رائفی پور را خیلی ها می شناسند پژوهشگر،مدرس دانشگاه،عضو هیات علمی موسسه مطالعات آمریکا و مسوول پژوهشگاه مصاف است. اما خودش می گوید کارشناس ارشد حسابداری است که برای مقابله با جبهه دشمن به پژوهش در زمینه دشمن شناسی روی آورده.
قرارمان این بود که با او درباره مهدویت و نشانه های ظهور صحبت کنیم اما از آنجا که تحقیقات او بسیط تر از آنی بود که گمان می کردیم، علاوه بر مهدویت مباحث سیاسی و حتی شیطان پرستی هم وارد مباحثمان شد . درواقع رائفی پور جوری مطالب را بیان می کرد که متوجه شدیم همه ی اینها با هم به نحوی مرتبط هستند.
* آقای رائفی پور شما در خصوص مهدویت تحقیقات زیادی داشته اید در این مبحث ما یک سری نشانه های ظهور داریم و یک سری شروط ظهور آیا به نظر شما وضعیت جهان طوری هست که بشود از آن استنباط کرد ظهور نزدیک است؟
_بله نشانه ها نشان می دهند که به ظهور نزدیکیم اما شرط ظهور ممکن است حتی در آخرین لحظه ها دچار تغییر شود یا به اصطلاح در آن "بداء" بوجود بیاید. شرط ظهور هم این است که مردم هم خود آماده ظهور شوند و هم جامعه را آماده ظهور کنند. به قول آیت الله بهجت :"شما یک شنبه درست شوید امام زمان (عج ) دوشنبه ظهور می کند."حتی نمی گوید جمعه.
اما درباره وضعیت دنیا باید بگویم هر چه به زمان ظهور نزدیکتر شویم اوضاع دنیا بیشتر به هم می ریزد. یکی از نمونه های ساده آن همین ازدیاد زلزله است .شما از سال 1950 تا سال 2000 و از سال 2000 تا حالا را بررسی کنید ببینید زمان وقوع زلزله چقدر به هم نزدیک شده.
البته باید بگویم نشانه های نزدیک به ظهور آقا امام زمان(عج) را هزارو 200 نشانه عنوان کرده اند که فقط 5 تای آن حتمی است و در همان 5 تا هم ممکن است بداء صورت بگیرد.
اما در این بین نکته مهم این است که دشمن برای ضربه زدن به اسلام گاهی اوقات نشانه های ظهور ما را بررسی کرده و بر مبنای آن مثلا زمینه های ظهور را می چیند. چگونه؟ به عنوان مثال به یکی می گوید تو یمانی باش،تو هم بگو سفیانی هستی و بعد امام زمان را هم جور می کند. چون چنانکه گفته شده از 5 نشانه ظهور یکی خروج سفیانی و یمانی است که دشمن همین سلفی های سوریه را سفیانی عنوان می کند در حالیکه ممکن است اصلا سفیانی خروج نکند و همان بداء شکل بگیرد. همین الان "احمد حسن الیمانی" فردی است در عراق که ادعا می کند یمانی موعود است. وی تحت نظر دستگاه های امنیتی آمریکا و عربستان و امارات است و اعتقاد دارد باید مرجعیت شیعه را از بین برد و بر همین اساس فتوای قتل مراجع شیعه را صادر کرده. به گفته او باید هزارو 200 مرجع شیعه کشته شوند تا ظهور صورت بگیرد.
حالا نشانه بازها که فقط به نشانه ها اهمیت می دهند می آیند سلفی های سوریه را با سفیانی ها تطبیق می دهند و یمانی هم که جور شده و چه بسا تا چند ماه دیگر امام زمان را هم معرفی کنند! چون ما در نشانه ها داریم وقتی سفیانی ها خروج کنند امام زمان ( عج) ظهور می کند. طرفداران اینها کسانی هستند که حتی ممکن است نماز شب هم بخوانند اما بصیرت دینی ندارند.
من کسی را می شناسم که وقتی حوادث سوریه پیش آمد گفت الحمدالله اینها نشانه های ظهور است!
در حالیکه این محور مقاومت است و اگر بشکند ظهور عقب می افتد . اما او در نشانه ها خوانده از نشانه های ظهور این است که شامات شلوغ می شود و ابقع و اصهب توسط سفیانی ها نابود می گردد. علاوه بر این در روایاتی دیده بود که نوشته اند اصهب همان اسد است . بعد به این نتیجه رسیده بود که اسد همان بشار اسد است که باید نابود شود تا ظهور انجام شود!
اینها جبرگرایی است چه بسا خدا دارد بندگان را امتحان می کند ببیند آیا ما قبول می کنیم برای ظهور گناه شکل بگیرد؟بنابراین می بیند که نشانه شناسی صرف از آفتهای ظهور است.
خدا در قرآن می فرماید: ای موسی ما قوم تو را دچار فتنه کردیم تا کسانی که به نشانه ها عادت کرده اند کارشان از خدا پرستی به گوساله پرستی بکشد.
این اتفاق زمانی افتاد که قرار شد موسی 30 روز برود بالای کوه تور و خداوند تشخیص داد برای آزمایش بنی اسرائیل 40 روز بالای کوه بماند . مردمی که به نشانه ها اکتفا می کردند وقتی دیدند 30 روز تمام شد و حضرت موسی نیامد به گوساله پرستی افتادند.
حالا دشمن هم نشانه شناسها را به سوی خود جلب می کند.
* به جز جریان سلفی ها و احمد حسن الیمانی آیا هستند کسانی که دشمن به عنوان نشانه های ظهور آنها را بزرگ کرده باشد؟
_ بله . فرد دیگری است در عراق بنام الصارخی که او هم مدعی است سید حسنی است.
میگوید من مرجع عربم و تمام مراجع بزرگ شیعه که ایرانی هستند را باید پس بزنیم، دولت نوری مالکی باید برکنار شود ، حق با اهل سنت استانهای صلاح الدین و الانبار است که علیه دولت شیعه قیام کرده اند ، حق با دولت عربستان است و به سوریه نباید کمک کرد .
جالب است که او نسبت اهل سنت دارد و در استانهای سنی نشین به دنیا آمده؛تا دیروز عمامه سفید داشته و حالا یک دفعه عمامه اش را مشکی کرده . حالا شکی باقی می ماند که او جاسوس دشمن است؟!
* بله اما در سایتها و وبلاگها هم خیلی موارد داریم که نشانه های ظهور را مطرح کرده اند و با حوادث و جریانات دنیا تطبیق داده اند به نظر شما آنها هم نشانه بازها هستند؟
_ کسانی که نویسنده سایتها و وبلاگهایی در خصوص نشانه های ظهورند بی هویت اند. کسانی هستند که فقط حدیث می خوانند و بسیاری از این احادیث هم توسط اهل کتاب نوشته شده چون دوست داشتند مهدی (عج) را شبیه به دجال کتب خودشان کنند. آنها هم برای خودشان منجی و یک دجال دارند که جلوی منجی شان می ایستد. نویسندگان آن کتب طوری امام زمان(عج) را تعریف کرده اند که هیچ مسیحیی مسلمان نشود .
* در خصوص دجال منابع روایی چه می گویند؟
_ ببینید ما در خصوص دجال شاید به اندازه انگشتان یک دست روایت نداشته باشیم اما در منابع اهل سنت تا دلتان بخواهد روایت داریم . ریشه اش هم از اسرائیلیات است 

در نشانه های ظهور داریم که اوضاع اقتصادی به هم می ریزد و پول می ماند دست دجال و مردم به امید پول دنبال دجال می دوند. گفته شده خر دجال به جای فضولات به مردم خرما می دهد که همان خوردنی است.
یعنی افراد هم میخواهند از اقتصاد دجال بهره وری داشته باشند و هم در دینشان ثابت قدم بمانند در حالیکه دجال به شرطی به مردم امتیاز میدهد که مردم از دینشان بگذرند.
* پس به این ترتیب می شود به روایاتی که در خصوص ظهور آمده اعتماد کرد؟
_ بله. آیت الله گلپایگانی کتابی نوشته اند بنام "منتخب الاثر" و در آن احادیثی که درست هست بررسی کرده اند.
ولی در مقابل روایاتی هم داریم که خیلی صحت ندارد و حتی دروغ است. به عنوان مثال ما 50 تا روایت داریم که در آن گفته شده مهدی موعود گردن میزند جالب است بدانید راوی 30 تا از آن روایات فردی بنام ابو سُمَینه است و جالبتر این که در کتب رجالی شیعه گفته شده ابوسمینه فردی کذاب و دروغگو بوده که به اهل بیت تهمت میزده . حالا یک عده می آیند روایات این ملعون را وسیله امام شناسی قرار می دهند! برای همین در مورد آخرالزمان گفته اند به راویان احادیث رجوع کنید نه این که مستقیم بروید سراغ خواندن احادیث.
* آقای رائفی پور با توجه به تحقیقات شما در خصوص مهدویت لطفا نشانه های ظهور را بیان فرمایید:
_ از نشانه های ظهور این است که ارتفاع خانه ها بالا می رود و به گفته رسول الله مردم خانه هایشان را نما می کنند(یعنی قسمتی که سمت خیابان است).مردها مانند زنها آرایش می کنند و زنها در حالیکه لباس بر تن دارند برهنه اند . خانمهایی می آیند که پشت سرشان مثل کوهان شتر باد کرده . سیستم پول دنیا ربوی می شود . جوانان توهین به والدین یکدیگر را وسیله شوخی قرار می دهند.مصرف مشروبات الکلی زیاد می شود. احترام به والدین کم می شود . جنگ،کشتار و بیماری زیاد می شود . مرگ سفید می آید که چه بسا همان مرگ روحی یا حتی سقوط انسانیت است . همه چیز در دنیا مبنای اقتصادی پیدا می کند حتی دین در حالیکه در ارزشهای دینی ما آمده باید به خاطر دین از پول بگذریم. شما سوره توبه آیه 24 را بخوانید نوشته از 8 چیز به خاطر خدا باید بگذرید : برادرانتان ، همسرتان،اموالتان،مساکین تان،تجارتی که سودش را از دست می دهید و ...و اگر بخاطر خدا از اینها نگذرید فاسقید. از دیگر نشانه ها این است که زنها سوار بر زینها می شوند . زمانی که رسول الله این را گفت اصحابش به سرشان زدند و گفتند یا رسول الله آیا این شدنی است؟پیامبر فرمودند: بله شدنی است.
حتی 50 سال پیش هم وقتی می گفتند آخرالزمان مردها مثل زنها آرایش می کنند و زنها مثل مردها می شوند کسی باورش نمی شد. حالا بارها شده در خیابان پسرهایی را دیده ام که فکر کردم دختر خانمی است که روسری اش افتاده!
*نشانه های ظهور همان نشانه های آخرالزمان است؟
_ نه نشانه های ظهور آنهایی است که نزدیک ظهور است.
*یعنی آخرالزمان با زمان ظهور فرق دارد؟
_ آخرالزمان از زمان رسوال اکرم (ص) تا ظهور آقا امام زمان(عج) است. یعنی ما همین الان هم در آخرالزمان هستیم.
* شما درباره فرق انحرافی به ویژه شیطان پرستی هم پژوهشهایی انجام داده اید که متاسفانه در جوامع اسلامی در حال گسترش است . علت اش چیست و در ایران عمدتا چه گروه هایی درگیر این موضوع هستند؟
_ کسانی که از شیطان پرستی حرف میزنند اصلا وجود شیطان را قبول ندارند. یعنی می گویند نه خدایی هست و نه شیطانی. ولی به خاطر مخالفت با خدا پرستان شیطان را می پرستند . این همان جریان آنتوان لاوی است . او میگفت ما شیطان را از لج خداپرستان می پرستیم که به کلیسا شیطان معروفند.
در حالی که اگر کسی وجود شیطان را قبول کند باید خدا را هم قبول داشته باشد.
15 سال پس از آنتوان لاوی فردی آمد بنام میشائیل آکینو که شاگرد او بود. وی به وجود خارجی شیطان معتقد بود که مریدان کمی دارد و عقیده شان به معبد سِت معروف است.
الان در ایران هم ما خیلی گروههای شیطان پرستی نداریم . فقط در چند شهر بزرگ مثل تهران و کرج و شیراز داریم که جوانانی که اهل هیجان و جذابیتهای شوهای تلویزیونی شیطان پرستان هستند جذب آنها شده اند.
الان آنچه در جامعه خطر ناک است وجود جن گیرها و رمالهاست. اینها با شیاطین در ارتباطند و در قبال دادن یک سری امتیازها به آنها می توانند کارهایی را انجام بدهند.
مردم بدانند همین جن گیرها و رمالها و دعا نویسها شیطان پرستان هستند که رفتن سراغ اینها شرک بزرگ و گناه کبیره است.
سوره بقره آیه 102 می گوید ک اینها با سحر میان زن و شوهر اختلاف می اندازند.
زمانی زنی رفت خدمت پیامبر(ص) و گفت برای جلب محبت شوهرش دعا گرفته. پیامبر(ص) فرمودند: فرشته های آسمان تو را لعنت می کنند. فرشته های زمین هم تورا لعنت می کنند . فرشته های بین زمین و آسمان هم تو را لعنت می کنند.
ببینید گناه این قضیه چقدر زیاد است که پیامبر فرموده اند تمام فرشته ها او را لعنت می کنند.
در سوره سبا هم داریم : آن روزی که ما همه را جمع می کنیم سپس به ملائک می گوییم آیا اینها شما را می پرستیدند؟ ملائک می گویند : خدایا تو پاک و منزه ای ما را با اینها چه کار؟ بلکه اینها جنی یان را می پرستیدند و اکثرشان هم می دانستند اینها جنی یان هستند.

* از حضور شما در این گفتگو سپاسگزاریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 453
بازدید کل : 88888
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->