حسين حيدري نيا
اجتماعی.هنری.مذهبی.سیاسی.فرهنگی
 
 

 

دانش > نجوم - تاکنون فکر کرده‌اید فضانوردان برای قضای حاجت چه کار باید بکنند؟ در ایستگاه فضایی بین‌المللی این کار خیلی سخت نیست، ولی روش روس‌ها در کپسول فضایی سایوز بسیار عجیب است.

 

محمود حاج‌زمان: در فضا هیچ کس صداهای ناخوشایندی را که معمولا در توالت‌های زمینی (!) ساطع می‌شود نمی‌شنود، یا حداقل احتمالا نخواهد شنید؛ چرا که همه تلاش می‌کنند تا حد ممکن از رفتن به توالت امتناع کنید. دلیلش هم بسیار ساده است: اگر در فضا بخواهید به توالت بروید، با چیزی شبیه به عکس زیر مواجه خواهید شد. فقط چند لحظه تصور کنید که اگر ادرار کردن در این توالت سخت است، باقی قضایا چطور خواهد بود!
(برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.)

 

توالت فضایی

 

این عکس جالب و در عین حال وحشتناک را کریس هدفیلد، فرمانده اسبق ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اخیرا در فیس‌بوک خود منتشر کرده است. به گفته وی، این دقیقا چیزی است که شما برای توالت رفتن در فضاپیمای سایوز روسیه با آن روبه‌رو هستید. پوستری هم که در سمت چپ این دستگاه می‌بینید، راهنمای کاربری دستگاه محسوب می‌شود!

 

در روی زمین، فاضلاب تحت تاثیر نیروی گرانش در مسیر از قبل مشخص شده حرکت می‌کند، اما در فضا که از نیروی جاذبه خبری نیست، از اختلاف فشار برای مکیدن فضولات به درون مخزن استفاده می‌شود. اما از آنجا که این اختلاف فشار می‏تواند به بدن فضانوردان آسیب برساند، دستورالعمل‏های ایمنی سخت‎‌گیرانه‌ای برای محافظت فضانوردان وجود دارد که بر دشواری قضای حاجت می‌افزاید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 464
بازدید کل : 88899
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->